Dag 10 KOA Mt. Pleasant - Best Western Plus Airport DFW

Zaterdag 21 maart

00.02 uur
Ploink! Een berichtje: Flight Toronto - Amsterdam canceled 😱😭. We springen uit bed en zoeken meteen een andere optie. Van de zenuwen sta ik over mijn hele lijf te trillen. We boeken een vlucht met Delta via Detroit op zondag de 22e om 11.05 uur. Maar dan moeten we ook een hotel vinden voor vannacht. Dit wordt Best Western Irving Inn & Suites Airport DFW. Hier staat bij dat er geen ontbijt is anders dan grab & go bags. Als dat het grootste probleem is, dan tekenen we ervoor. Het is echt niet leuk om zoiets midden in de nacht te moeten doen. We worden door El Monte om 11 uur naar het vliegveld gebracht en check in in het hotel is pas om 15.00 uur. We moeten maar zien wat we in de tussentijd kunnen doen.

Om 7.18 uur vertrekken we van de camping. Ik heb het zakje met resterende levensmiddelen bij Jerry en Becky op tafel gezet met een briefje eraan met ons mailadres en een klompjessleutelhanger eraan. Ook de bbq met houtskool hebben we bij hun neergezet. Mogen zij zien wat ze ermee doen.

We volgen de 30, die heel rustig is. We tanken voor $ 1,99 en dan bedenkt Googlejuf weer dat ze klaar is. Not!! Op mijn telefoon wilde ze nog wel,dus hebben we overgeschakeld. Wat een eigenwijze troel is het toch. Na het tanken moeten we nog 5 mijl.

Tegen half 10 komen we bij El Monte, McKinney aan. We parkeren de camper, halen de koffers eruit en kunnen alles er verder in laten. Dat is beter dan in Las Vegas de vorige keer. Van anderen horen we dat ze zelfs de levensmiddelen erin mochten laten staan en ook de koelkast en vriezer hoefden ze niet leeg te maken.
We werden keurig en heel vriendelijk geholpen door een wat oudere meneer. Er zijn nog een Amerikaan, maar die hebben we verder niet meer gezien, een Duits stel en buiten ons nog 3 Nederlandse stellen. Met 1 ervan, uit Zoetermeer, raken we aan de praat en later ook met anderen en alle ervaringen en gevoelens zijn eigenlijk hetzelfde. Ze zijn een paar dagen voor ons vertrokken en waren blij toch te kunnen gaan. Ze hebben dezelfde twijfels als wij (gehad). Wanneer stop je? Waar ga je dan heen? Wat kun je/doe je nog onderweg? Zij vonden het ook niet leuk meer en wilden ook graag naar huis. Zij, uit Zoetermeer, hadden een Roadbearwegbrenger via Travelhome en die kunnen ze ook hier bij El Monte inleveren. Ze waren erg te spreken over hoe Travelhome e.e.a. voor hun geregeld had, onder andere v.w.b. vervangende vluchten.

In Texas zijn alle restaurants waar je naar binnen moet gesloten. Daarom biedt de meneer van El Monte aan om, op weg naar de hotels, langs de drive-in van de Mac te rijden, waar iedereen zijn bestelling voor op kan geven. Uiteraard voor eigen rekening. Geweldig. Wat een service! We nemen iets voor direct, maar we nemen ook een salade, zodat we vanavond in elk geval nog iets hebben. Helaas hadden ze niet de wraps die we wilden, maar iets is beter dan niets. We mogen gewoon in de bus eten, wat normaal niet mag, en het is, naar omstandigheden, nog best gezellig. De bestelling is niet helemaal goed overgekomen, maar er is niemand die zich daar druk over maakt.

Het is 35 minuten rijden naar het Best Western hotel. Daar blijkt alleen dat we bij het verkeerde hotel staan.... Kan er ook nog wel bij. Wij staan bij locatie Noord (Best Western Plus) en moesten naar Zuid (Best Western Irving Inn & Suites Airport DFW). Een taxi is een toestand en ook duur, dus we cancellen de andere. Tenminste, we laten Khristin van de receptie bellen en nemen een kamer hier. Er is toch ruimte zat. Dat krijg je als je dit soort dingen midden in de nacht in de stress regelt. Het is een prachtige kamer, met Kingbed en zitje. Wij vinden inmiddels alles best. We checken (weer) in voor de vlucht en duimen met alles wat we hebben dat het nu gaat lukken. We staan genoteerd voor de shuttle van 8.45 uur, waarmee we om 9.10 uur op het vliegveld zijn. Maandagochtend om 8 uur zijn we op Schiphol. Let's hope so.

We moeten de bagage nog wel wat reorganiseren, maar het is nu 14.45 uur, dus we hebben nog wel wat tijd. We hebben een hele grote tv en gouverneur Andrew Cuomo van New York heeft net een hele goede persconferentie gegeven. Hij komt rustig, duidelijk en eerlijk over. In tegenstelling tot Trump, die daarna kwam. Daar is niet naar te luisteren. Hij zegt niks en praat daarnaast op een heel irritante toon. Tijd voor mijn boek. Of misschien wel even douchen, daar was vanochtend geen tijd voor.

Het is een bad geworden. Beetje klein badje, maar toch wel lekker. CNN anchor SE Cupp is een pittige tante en laat geen spaan heel van Trump. Dat is wel even leuk om te zien. Verder kijken we vanavond naar een stuk van Night at the Museum + een stuk van het vervolg en een stuk van Frozen in bed met de salade met kip van de Mac erbij. Dit smaakt uitstekend trouwens. We gaan op tijd slapen met een licht hoopvol gevoel dat we morgen echt naar huis gaan.